.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش بینی افت فشار گاز 10 ماه پیش از بحران
یکی از معاونان وزير نفت، سال گذشته در نامه‌اي محرمانه به وزيري هامانه وزير نفت وقت، مي‌نويسد تراز گاز تا 20 سال آينده منفي است و هر چه كشور توليد داشته باشد، در داخل مصرف مي‌شود، بنابراين واردات...
پیش بینی افت فشار گاز 10 ماه پیش از بحران

یکی از معاونان وزیر نفت سال گذشته طی نامه ای به وزیر نفت وقت، با بیان این که تراز گاز تا 20 سال آتی منفی خواهد بود، خواستار تسریع در راه اندازی فازهای 9 و 10 شده بود.

به گزارش خبرنگار «جهان»، یکی از معاونان وزير نفت، سال گذشته در نامه‌اي محرمانه به وزيري هامانه وزير نفت وقت، مي‌نويسد تراز گاز تا 20 سال آينده منفي است و هر چه كشور توليد داشته باشد، در داخل مصرف مي‌شود، بنابراين واردات نيز بيشتر از صادرات خواهد بود.

همچنين اين در حالي است كه ظرف 5 تا 6 سال آينده بايد عمليات اجرايي صادرات گاز به پاكستان، اروپا و ... طبق قرار دادها آغاز‌شود.

در اين نامه آمده است با توجه به شرايط كشور در رشد مصرف گاز، اگر فاز‌هايي 9 و 10 تا تابستان 86 در مدار قرار نگيرد و به داخل تزريق نشود، قطعا در زمستان به كمبود گاز بر مي‌خوريم.
وي در اين نامه خواستار تسريع در راه‌اندازي فازهاي 9 و 10 شده بود.

در عین حال درباره قطع گاز وارداتی از ترکمنستان نیز گفته می شود، نزديك به 3 ماه پول گاز به تركمنستان پرداخت نشده است .

ايران اعلام كرده بود پول گاز را به دلار پرداخت نمی كنيم، بنابراین ترکمنستان یک حساب برای واریز یورويي ارائه کند تا به يورو پرداخت شود .

این گزارش حاکی است ابتدا تركمنستان نپذيرفت، اما در سفری که كردان پیش از قطع گاز به ترکمنستان داشت، مقامات این کشور حساب یورویی را ارائه مي دهند، اما گاز را نیز قطع مي كنند.

بر این اساس با توجه به پیش بینی سرمای زمستان، این امر باید پیش از این فصل و یا پس از پایان فصل سرما انجام می گرفت، تا مردم در تنگنا قرار نگیرند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.